ODS 3

Salut i Benestar

Taula de continguts

Salut i Benestar

"La felicitat és la millor representació de la salut".

Dalai-lama

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix la salut com l’estat complet de benestar físic, mental i social i no només com l’absència de malalties.

Cal garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom a totes les edats.

L’OMS defineix la salut com l’estat complet de benestar físic, mental i social i no només com l’absència de malalties i invalideses. Cal ampliar aquesta definició fent referència a una situació d’equilibri físic, mental i social a la qual qualsevol persona aspira i que li proporciona la capacitat de viure de manera autònoma, feliç i solidària. Per assolir aquest benestar és imprescindible que la persona disposi d’uns recursos i coneixements que li permetin de prendre les decisions oportunes davant de diverses opcions de conducta. És per tot això que, en aquesta dimensió sobre la salut, s’han de tenir presents tres aspectes que corresponen a cada una de les competències que es desenvolupen: el benestar físic, l’equilibri emocional i la prevenció de malalties.

  • Activitat física.
  • Hàbits posturals.
  • Piràmide de l’educació física.
  • Menjar saludable.
  • Alimentació sostenible.
  • Trastorns alimentaris.
  • Higiene personal.
  • Higiene col·lectiva.
  • Ioga i meditació.
  • Educació en valors.
  • Interiorització personal.
  • Mindfulness (atenció plena).
  • Estereotips físics.
  • La publicitat.
  • Xarxes socials.
  • Trastorns emocionals.
  • Creació d’itineraris saludables.
  • Conèixer diferents serveis relacionats amb la salut.
  • Treballar hàbits saludables (alimentació, descans…).
  • Dissenyar uns patis organitzats amb jocs dinàmics.
  • Potenciar esmorzars saludables (dia de la fruita).
  • Potenciar els jocs d’activitat física.
  • Fer sortides al medi natural.
  • Realitzar tallers relacionats amb els trastorns alimentaris i les addiccions.
  • Desplaçar-se a l’escola d’una manera sostenible.
  • Canviar-se de roba per a les classes d’educació física.
  • Tenir cura del propi cos: rentar-se les mans i les dents, vetllar per una bona neteja personal…
  • Portar la roba i el calçat adequats.
  • Potenciar el treball cooperatiu.
  • Començar la jornada amb el «Bon dia!».l
  • Fer ioga i meditació.
  • Crear un espai d’aprenentatge emocional.
  • Crear espais de descans i relaxació.
  • Treballar la influència de la publicitat en el benestar emocional.
  • Participar en la creació de camins escolars segurs.
  • Organitzar marxes populars amb les famílies.
  • Dissenyar rutes per fer en família per l’entorn proper.
  • Organitzar jornades esportives familiars a l’escola.
ODS Vedruna Catalunya

ODS per etapes

ODS

Infantil

ODS

Primària

ODS

Batxillerat
Ùltimes notícies

Eina de diagnosi

L’equip impulsor ODS Vedruna Catalunya , fruit de la reflexió conjunta dels 36 equips ODS de les escoles amb l’assessorament i guiatge d’experts en l’àmbit de la pedagogia de la sostenibilitat com Neus Lorenzo @NewsNeus I amb la col·laboració de Jaume Feliu @jfeliua en l’àmbit tècnic, dissenyem una eina de diagnosi per a la posterior reflexió als equips docents I claustres de les escoles.