L’Organització Mundial de la Salut (OMS) defineix la salut com l’estat complet de benestar físic, mental i social, i no només com l’absència de malalties.
A l’educació infantil cal fomentar hàbits, coneixements i actituds saludables tot aprenent a tenir cura del nostre cos, tenint en compte l’activitat física, l’alimentació, el descans i l’estat emocional.
Per estar bé les actituds i maneres de fer del dia a dia han de reflectir uns hàbits saludables que es duguin a la pràctica de manera mantinguda en el temps. La ment, les emocions, la manera com ens sentim són factors bàsics per a la salut i el benestar. Per això és molt important com acollim les emocions a l’escola, els missatges que donem, les normes que posem, l’organització del dia a dia que marquem a l’aula… Tot afecta de manera directa sobre el benestar de tots aquells que en formem part, infants i adults.
Contes
Vídeos
Jocs
Recursos TAC
Altres
L’equip impulsor ODS Vedruna Catalunya , fruit de la reflexió conjunta dels 36 equips ODS de les escoles amb l’assessorament i guiatge d’experts en l’àmbit de la pedagogia de la sostenibilitat com Neus Lorenzo @NewsNeus I amb la col·laboració de Jaume Feliu @jfeliua en l’àmbit tècnic, dissenyem una eina de diagnosi per a la posterior reflexió als equips docents I claustres de les escoles.