La coeducació, a part de ser un dret, és una finalitat en ella mateixa, i es basa en el principi d’igualtat i en la no-discriminació per raó de gènere. Vol dir:
La coeducació consisteix a assumir que totes les persones que participen en la vida dels infants i joves tenen la responsabilitat i el compromís d’educar-los en igualtat per aconseguir persones que tinguin una ciutadania plena, en drets i llibertats. La igualtat no significa que dones i homes hagin de ser idèntics, tots som diferents. La igualtat és superar les diferències per assolir la categoria de ciutadans.
Els estereotips sexistes i els rols de gènere, que dominen una societat patriarcal com la nostra, afavoreixen el desenvolupament de desigualtats entre nens i nenes i l’aparició de violència de gènere. És molt important que en l’àmbit educatiu s’intervingui des d’una mirada coeducadora amb l’objectiu de promoure relacions sanes i saludables.
1. Autoconeixement i gestió de les emocions
2. Autonomia personal i relacional
3. Salut i benestar personal o hàbits beneficiosos
4. Joc i moviment
Vídeos de contes:
Contes que parlen de ciència i gènere
Són contes inspirats en personatges reals que parlen de ciència i gènere (el paper social de la dona), ciència i política (l’accés de la dona al coneixement), ciència i societat (la dona i la funció social de la ciència), ciència i valors (la dona i la dimensió ètica de la ciència) i ciència i innovació (la dona davant dels reptes tecnològics). https://www.ccma.cat/tv3/super3/infok/les-claus-del-dia-de-les-dones/video/6088366/
Els números de Katherine Johnson
Els cent deu invents de Beulah Louise Henry
Juliana Morell, bruixa o fada?
Les tres metgesses: Elena, Dolors i Martina
Jocs
Activitats TAC
L’equip impulsor ODS Vedruna Catalunya , fruit de la reflexió conjunta dels 36 equips ODS de les escoles amb l’assessorament i guiatge d’experts en l’àmbit de la pedagogia de la sostenibilitat com Neus Lorenzo @NewsNeus I amb la col·laboració de Jaume Feliu @jfeliua en l’àmbit tècnic, dissenyem una eina de diagnosi per a la posterior reflexió als equips docents I claustres de les escoles.